خانه
اخبار

“اولین‌ها” و “ایران۲۰” به عوام‌فریبی‌ غربی‌ها پاسخ می‌دهد

  به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ انقلاب اسلامی آرام‌آرام به چهل‌‌سالگی نزدیک می‌شود و سمپاشی‌های رسانه‌های غربی هم بیشتر و بیشتر دستاوردها و فعالیت‌های موثرش را زیر سوال می‌برند. تا جائیکه برای خیلی از عرصه‌های موفق‌ ایران و ایرانی جایگاهی قائل نیستند اما جامعه بشری می‌داند که ایران در چه جایگاهی از شاخص توسعه انسانی و پیشرفت‌های علمی قرار دارد و دیگر به یک‌سویه نگاه کردن و تلویح مزدورانه مستکبرین گوش فرا نمی‌دهند. کاری که شبکه مستند و کمیته چهل‌سالگی انقلاب اسلامی در صداوسیما انجام می‌دهد استفاده از مستندات و آمارهای بین‌المللی است تا مخاطب با تماشای این محصولات رسانه‌ای برگرفته از اقرار جامعه جهانی به پیشرفت‌های ایران اسلامی است و دیگر نمی‌توان به آن‌ها بی‌اعتنا بود. سیدسلیم غفوری درباره میان‌برنامه‌هایی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم صحبت کرده که تمام تلاش تولیدکنندگان این بوده که مخاطب باورپذیرانه نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی، احساس غرور کند.

رئیس شبکه مستند در مصاحبه با تسنیم درباره میان برنامه “ ایران 20 ” گفت: امسال انقلاب اسلامی، چهل‌ساله می‌شود و رسانه‌های غربی همچون گذشته تلاش‌ خود را مضاعف کرده‌اند تا در فضای شبکه‌های ماهواره‌ای، مجازی و شبکه‌های اجتماعی بگویند انقلاب در عرصه اقتصادی، اجتماعی، فناوری و مقوله‌هایی که تحت عنوان توسعه و پیشرفت شناخته می‌شود نه تنها باعث پیشرفت جامعه ایرانی نشده بلکه مایه پسرفت بوده است. حتی جلوتر رفته‌اند و این طور فضاسازی می‌کنند که اگر انقلاب به پیروزی نمی‌رسید ایران وضعیت بهتری داشت. فضایی که غربی‌ها در این سال‌ها همیشه با زرق‌وبرق‌ها و پرداخت‌های آن‌چنانی درصدد ترسیم ناکجاآبادی برای ملت ایران بوده‌اند.https://ammaryar.ir/wp-content/uploads/2019/01/01-31.jpg

وی با اشاره به اینکه عوام‌فریبی‌های غربی یک پاسخ باورپذیرانه می‌خواست “ایران 20” تولید شد، افزود: ما از ماه‌های پیش در تدارک این بودیم اتفاقاتی که در حوزه پیشرفت بعد از انقلاب اتفاق افتاده بود این پیشرفت‌ها تبدیل به محصولات رسانه‌‌ای شود. در این حین، دوستان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین(ع) همچنین دغدغه‌ای داشتند و یک پژوهش‌های جامعی را انجام داده بودند. این محصول رسانه‌ای سرانجام، “ایران20″ شد.”ایران 20” یک میان‌برنامه 4 دقیقه‌ای بیست قسمتی است که با موضوعات مختلف روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود.

غفوری درباره اینکه چطور شد به قالب موشن‌گرافی رسیدند، تصریح کرد: وقتی هنرمندان و اهل‌فکر دانشگاه امام حسین(ع) در عرصه‌های مختلف آموزشی، صنعتی، کشاورزی و اجتماعی رتبه کشور را براساس آمارهای بین‌المللی احساء کرده بودند دیدیم واقعاً ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن به بسته‌های غنی رسانه‌ای دارند. از طرفی قالب “موشن‌گرافی” بسیار چارچوب تأثیرگذار و باورپذیری بر مخاطب در لحظاتی کوتاه است، به همین‌خاطر به این قالب رسانه‌ای رسیدیم. “ایران 20” در 20 قسمت چهار دقیقه‌ای اتفاقات منحصر به فرد و موفق انقلاب اسلامی را معرفی می‌کنیم اما نه منحصر به مستندات و آمارهای داخلی بلکه درباره مباحث نظامی، دفاعی، اجتماعی و عرصه‌های دیگر، بنابر آمارهای بین‌المللی با مخاطب صحبت می‌کنیم.

شبکه های احتماعی نویسنده مرا دنبال کنید

2s دیدگاه در “اولین‌ها” و “ایران۲۰” به عوام‌فریبی‌ غربی‌ها پاسخ می‌دهد

  1. fatemighomi8000 گفت:

    سلام
    خداپشت وپناه سربازان جنگ نرم باشد…ان شاالله

  2. H.soltani گفت:

    ایران20 عالی بود؛
    دست مریزاد به دست اندرکاران.
    چنین کارهایی باید از حیث کمی و کیفی تداوم و تعدد یابند تا اعتماد به نفس عمومی و انقلابی تقویت شود و روحیه ی “نمی توانیم” و “مرغ همسایه غاز است” از ایران اسلامی رخت بندد و عزت و پیشرفتمان شتابان شود..

شما چی فکر میکنید ؟

توجه : آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود.