فعالین و علاقهمندان به صنعت انیمیشن ایران، حتما انیمیشنهای سینمایی فیل شاه و شاهزاده روم را دیدهاند. آثاری که توانسته است علاوه بر فروش در گیشه، از مدلهای درآمدی دیگر این صنعت هم بهرهمند شود و در مجموع، گام مهمی در تعالی انیمیشن ایران بردارد. حامد جعفری، مدیرعامل مؤسسه هنر پویا، تهیهکننده این آثار است.
صحبت با حامد جعفری، در راستای فعالیت در صنعت انیمیشن و انتقال تجربه میتواند بسیار راه گشا باشد. با او از سرمایهگذاری و مدلهای درآمدی صحبت کردیم. همچنین او توصیههای خوبی برای تازهواردین داشت.
مرتضی اعلایی مدیر خانه ماهد است (یا به قول خودش پدر خانه ماهد). هنر و دغدغه را با چاشنی صنعت در هم آمیخته و نتیجه اش شده ماهد.
با او درباره چگونگی شروع فعالیتش و ماندگاری در رقابت و تربیت نیروی انسانی شیفته ی کار صحبت کردیم.
گفتوگو با مرتضی اعلایی و شنیدن تجربیات و صحبتهایش برای افرادی که در صدد راهاندازی کسبوکار فرهنگی هستند جذاب خواهد بود.
صنعت مد و فشن (یا به عبارتی طراحی لباس)، موضوع برنامه چهارم ماه امید است. در این قسمت، همراه با مدیر یکی از مجموعههای فعال این حوزه که با ادبیات کارآفرینی آشنایی کامل نیز دارد، همصحبت شدیم. سرکار خانم فرزان یکی از زنان موفق در ایجاد کسبوکار است. او از صفر و با تلاش خودش این مسیر را طی کرده است و تجربیات شنیدنی برای ما دارد.
کبریتمدیا، گروه تولیدکنندهای است که در این ۵ سال فعالیتش، خود را اثبات کرده است. وقتی تنها دو نفر بودهاند و در ابتدای مسیر، مشکلات مختلفی را پشت سر گذاشته اند و حالا میلیونی شدهاند. آنها مسائل روز اجتماعی را از زبان مردم به چالش میکشند.
در این قسمت، با علی شیرزادیان درباره چگونگی فراگیری محتوای ویدئویی و رمز و راز شناخت مخاطب صحبت کردهایم. همچنین تجربیات جذابی درباره تولید و خاطرات شنیدنی از کبریت بیان شد.
اگر اهل کتاب و کتابخوانی باشید، حتما با اپلیکیشن طاقچه آشنا هستید. استارتآپی که بر مسیر تغییر فرهنگ کتابخوانی حرکت کرد و اکنون یکی از سه مرجع کتاب الکترونیکی و صوتی است.
محمد صدوقی، شروعکننده طاقچه بوده است. در برنامه دوم ماه امید، با او همکلام شدیم تا از تجربیات راهاندازی کسب و کارش بشنویم. محمد صدوقی، کسبوکاری سنتی را متحول کرده است و از چگونگی اعتمادسازی در بازار سنتی میگوید.
حتما اسم اپلیکیشن و تقویم اذانگوی بادصبا را شنیدهاید. نوآوری نیازمحوری که مخاطبین میلیونی خود را کسب کرد و حالا نمونهای موفق از یک کسبوکار فرهنگی شده است.
همراه با علی طهرانچی، به علت این رشد فزاینده و مشکلات سپری شده پرداختیم. تجربههای مدیرعامل بادصبا، حاوی نکات دقیق و مهمی است که توصیه میکنیم آن را از دست ندهید.
برای راهاندازی کسبوکارهای فرهنگی، تجربه داشتن مهم است؟ به نظر شما باید با انبوهی از تجربهها اقدام به شروع کرد؟سرکارخانم غضنفری به عنوان یک جوان دهه هفتادی، به شما میگوید که همت و دقت نظر در یافتن نیاز اصلی مخاطب،به عنوان موتوری قدرتمند شما را از رقبا پیش میاندازد.
در این گفتوگو و انتقال تجربه، با مدیر استودیو نبات به بررسی راه رفته ی او و نقاط قوت و ضعفش پرداختیم.