جست‌و‌جو
جستجوی پیشرفته
    عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
سبد خرید
مجموع : 0 تومان
اعمال کد
قیمت نهایی : 0 تومان
خانه
رویدادها
درام بازی
خانه
درام بازی

درام بازی

1514
1400
فارسی

درام بازی دوره ۱۰ جلسه‌ای فیلم‌نامه نویسی با تدریس داود مرادیان و سر فصل هایی نظیر ساختار درام، تنش، طراحی کاراکتر، تفاوت و شباهت مستند آرشیوی و فیلم‌نامه داستانی، اهمیت و کارکرد دیالوگ، مفهوم روایت، تفاوت روایت و قصه، حادثه محرک، اوج، تعیین سرنوشت کاراکتر، ویژگی‌های کاراکتر

+
بیشتر

دانلود دوره آموزشی درام بازی

داوود مرادیان متولد ۱۳۵۸، پژوهشگر، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان فعال در عرصه سینمای مستند است. از مهم‌ترین ساخته‌های او می‌توان به مستند «اوین لند»، «گیلن باره»، «کلاشینکف‌های آمریکایی»، «رویاهای آجری» و «بعد حصر» اشاره کرد. تالیف کتاب‌های «لنز بازی»، «دوربین بازی» و «درام بازی» محصول انتشارات ساقی و برگزاری چندین دوره کارگاه‌های آموزشی برای مستندسازان جوان از جمله فعالیت‌های این هنرمند فعال و جوان در حوزه نشر و آموزش است.

13+
مناسب برای سنین بالای 13 سال
پیش نمایش
پیش نمایش 2
پیش نمایش 3
پیش نمایش 4
پیش نمایش 5
پیش نمایش 7
پیش نمایش 8
پیش نمایش 9
پیش نمایش 10
دانلود
81%
(16)
رای
سرفصل‌ها
سرفصل‌ها
  • درام بازی - جلسه اول؛ ساختمان درام
    دانلود
    شرح دوره

    اگر برای هر بنا و ساختمان پایه و اساسی در نظر بگیریم، قصه و درام پایه و اساس فیلم و سینماست.

    در جلسه نخست دوره آموزشی درام بازی با تمرین و مثال با مفهوم درام آشنا خواهیم شد و یاد خواهیم گرفت یک درام خوب چه ویژگی های دارد و چگونه می توان به روایت خوب و اثرگذار در درام رسید.

  • درام بازی - جلسه دوم؛ یا داستان بگو یا بمیر
    دانلود
    شرح دوره

    شعار و شعار زدگی واژه ای است که در مواجهه با یک اثر هنری زیاد درگیرش شده ایم، اما نکته مهم و در خور توجه این است که چگونه می شود از شعار زدگی رها شد و چگونه با ایدئولوژی خودمان برای مخاطب قصه تعریف کنیم.

    برای پاسخ به این سؤالات و نکاتی از جمله این که «چگونه قصه خود را آغاز کنیم و آن را بسط دهیم»، «آغاز و میانه و پایان یک داستان را چگونه شکل دهیم» و این که «چگونه یک متن روایی را پخته کنیم» را در جلسه دوم درام بازی خواهید یافت.

  • درام بازی - جلسه سوم؛ زیر و بم پژوهش در ساختار درام
    دانلود
    شرح دوره

    پژوهش در ساختار درام را به کوه‌یخ زیر آب تعبیر می‌کنند، یعنی اگر ما درام را آن کوه‌یخ تصور کنیم پژوهش در درام آن ۷۰ درصدی است که دیده نمی‌شود و زیر آب مخفی شده است، اما پژوهش چیست؟ چگونه باید انجام شود؟ چگونه باید به ساختار درام راه یابد؟ چگونه از پزوهش به درام برسیم و تمام سؤالاتی که حول محور پژوهش در شکل‌گیری ساختار درام ممکن است پیش آید را داود مرادیان در سومین جلسه از دوره درام بازی پاسخ می‌دهد.

  • درام بازی - جلسه چهارم؛ رمز و رازهای فیلمنامه خوب
    دانلود
    شرح دوره

    تصویر نویسنده در فیلم‌های ایرانی همیشه شبیه به هم است، یک نفر پشت میز که مدام می‌نویسد و برگه پاره می‌کند و سیگار می‌کشد.

    خروجی چنین نویسنده‌هایی معمولاً هم شبیه به هم از آب در می‌آید، فیلمنامه‌های کسل‌کننده که باید که مخاطب چندانی هم ندارند و کم نیستند چنین فیلمنامه‌هایی در سینمای ایران.

    اما راز و رمز فیلمنامه‌های خوب چیست و چگونه می‌توان به آن دست یافت؟ فیلمنامه‌هایی از جنس کارهای تقوایی و بیضایی که همه چیزش حساب شده باشد و خشت خشت آن درست و حسابی چیده شده باشد.

    چگونه یک نویسنده خواننده‌ خود را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد و قوانین بازی نوشتن را به خوبی پیاده می‌کند، چگونه بتوانیم با موقعیت‌های خوبی که خلق می‌کنیم احساسات خواننده را تحت تأثیر قرار بدهیم ؟

    نکاتی در جلسه چهارم درام بازی خواهید آموخت که تا به حال نشنیده‌اید.

  • درام بازی - جلسه پنجم؛ ایده، تم، موضوع
    دانلود
    شرح دوره

    پیش آمده که موضوعی به ما سفارش می‌شود یا به فراخوانی برمی‌خوریم که درباره مضمونی خاص فیلمنامه می‌خواهد و نمی‌دانیم از چه زاویه‌ای به موضوع وارد شویم و چگونه مضمون‌مان را وارد قصه کنیم.
    ایده، تم و موضوع سه کلید واژه‌ای هستند که داود مرادیان در جلسه پنجم درام بازی به سراغشان رفته است تا از رهیافت آنان راه‌های ورود به دنیای قصه را بیشتر برای ما روشن سازد و درام را بیش از پیش به ما معرفی کند.

  • درام بازی - جلسه ششم؛ همه آن‌چه درباره خلق کارکتر باید بدانید
    دانلود
    شرح دوره

    حاج کاظم در آژانس شیشه ای؟ چقدر طول می کشد و چگونه می‌شود تا یک نویسنده بتواند چنین کارکتری را خلق کند، کارکتری که همه فیلم را به نام او به یاد می آوردند، کارکتری ماندگار.

    از فیلم چه چیزی جز کارکترهایش به یادمان می ماند!؟ اول کارکتر.

    اما کارکتر خوب چه کارکتری است؟ کارکتری که از پس کارها بر آید و گره ها را یک به یک پشت سر هم باز کند و با به حاشیه کشاندن پیرنگ ها یک تنه بار قصه را به دوش بکشد و مخاطب را به چاه روایتش هل دهد و در منتهی الیه این چاه رها کند و در نهایت او را روشنی بخشد.

    خلاصه همه این حرف ها زده شد که بگوییم در جلسه ششم قرار است از کارکتر و خلق آن صحبت کنیم.

  • درام بازی - جلسه هفتم؛ چگونه سوژه را مال خود کنیم
    دانلود
    شرح دوره

    در جهانی که جهان روایت‌ها نام دارد، مواجهه با یک سوژه و ایده‌ای که به ذهنمان برخورد می‌کند چگونه باید باشد؟

    از کدام منظر یا نظرگاه باید به دنیای سوژه وارد و سوژه خود را پخته و دراماتیزه کنیم؟

    چگونه باید فیلمنامه را ساختارمند کنیم تا شعاری نشود؟

    پاسخ به سؤالات بالا و نکاتی دیگر در باب چگونگی مواجهه با سوژه را داود مرادیان در جلسه هفتم با مثال‌ها از فیلم‌ها و مستند‌های مختلف شرح می‌دهد.

  • درام بازی - جلسه هشتم؛ چگونه مشکلات فیلمنامه مان را حل کنیم!؟
    دانلود
    شرح دوره

    فیلمنامه نویس باید به مثابه یک تدوینگر باشد، قصه‌اش را بر روی تایم لاین بریزد، به موقع برش بزند، صحنه‌های اضافی را حذف کند و دیالوگ‌های خرابش را تغییر دهد تا مخاطب با اثری قابل اعتنا مواجه شود.

    جلسه هشتم درام بازی با داود مرادیان قرار است در رابطه با رمز و رازهای تبدیل فیلمنامه نویس به مثابه یک تدوینگر صحبت می‌‌کنیم و یاد خواهیم گرفت پس از پایان فیلمنامه چگونه باید از بالا به متن خود نگاه کنیم و مشکلات‌اش را حل کنیم.

  • درام بازی - جلسه نهم؛ زاویه دید در فیلمنامه
    دانلود
    شرح دوره

    «زاویه دید در فیلمنامه» چیزی است که شاید در نگاه نخست چندان مهم به نظر نیاید اما در یک فیلمنامه همه چیز است، گاهی با تغییر زاویه دید می‌توانید فیلمنامه‌تان را نجات دهید و گاهی می توانید به آن عمق ببخشید و آن را بهتر کنید.

    زاویه دید صرفاً تغییر روایت اول شخص، سوم شخص و دانای کل نیست، بلکه شما با اندکی تغییر نگاه‌تان نسبت به یک موضوع را تغییر می دهید و قصه ای کاملاً متفاوت را روایت می کنید.

    در جلسه نهم همراه با داود مرادیان به بررسی انواع و اقسام مدل های زاویه دید در فیلمنامه و قصه می‌پردازیم تا بتوانیم به تکنیکی برسیم تا در بازنویسی ها، فیلمنامه بهتری داشته باشیم.

  • درام بازی - جلسه دهم؛ فیلمنامه‌ات را تمام کن و آن را بفروش
    دانلود
    شرح دوره

    حالا که بعد از ۹ جلسه اصول و قواعد درام را آموخته‌ایم، به سراغ فوت و فن‌هایی می‌رویم که شاید در طبقه‌بندی اصول درام جایی نداشته باشند اما این نکات از جنس دورچین‌های غذا در سفره‌های ایرانی است.

    در جلسه دهم با نگاهی به فیلم‌های مهم سینمای ایران و جهان به برخی از ریزه‌کاری‌های فیلمنامه‌های آثار مهم سینما می‌پردازیم و این بار از روی دست فیلمسازان بزرگ مشق درام می‌کنیم.

    نکاتی که در این جلسه در کنار هم خواهیم آموخت علاوه‌بر این‌که فیلمنامه ما را خواندنی‌تر می‌کند، می‌تواند به جذب نظر اسپانسر یا تهیه‌کننده هم منتهی شود؛ چرا که خواهیم آموخت چگونه می‌توانیم نظر یک تهیه‌کننده را بدون بر هم زدن قواعد درام تغییر دهیم.

title
title
title
نظرات کاربران
1402-09-20 18:06
این دوره رو نمی دونم ولی دوره دکوپاژ حاج نادر هرچی جلساتش رو به جلو پیش می ره دقایق کم می شه ! مثلا از یک ساعت و نیم می رسه به چهل دقیقه. مشخص هم هست که همش کات خورده... خب چرا دقیقا؟ علی رغم اینکه اون هم همین حدوده قیمتش
1402-09-19 20:06
انصاف هم خوب چیزیه. مگه چقدر واسه این دوره هزینه کردین که فایل ده جلسه رو میدین ۴۷۰ تومن؟ حداقل ۱۰۰نفر تو کل کشور ثبتنام کنن میشه ۴۷میلیون! واسه یه دوربین و یه وایت برد زیاد نیست؟ شما هم کاری بکنین که امتیازها واسه مرفهین باشه! شاید بگین ۴۷۰ چیزی نیست که نیاز به مرفه بودن داشته باشه ولی چرا..‌ هست...
30 درصد تخفیف چگونه اعمال میشه ؟
ثبت آرای مردمی
جستجو در بین آثار
همه
سریال
مستند
داستانی
سینمایی
نماهنگ
انیمیشن
لطفاً برای شرکت در نظرسنجی آرای مردمی، عدد گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید
عدد 10 نشان دهنده‌ی بالاترین رای است.
ثبت
تیزر
back6
دانلود
لیست دانلودهای خود را اینجا ببینید.
در صورت کار نکردن لینک های دانلود، مرورگر خود را تغییر دهید و دوباره امتحان کنید.
پیش خرید
ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید
منتشر شد اطلاع بده
نام :
نام خانوادگی :
تلفن همراه * :
ایمیل :
توضیحات :
ارسال