آخرالزمان بانکی!

آخرالزمان بانکی!

علیرضا اعلامی علیرضا اعلامی
| پنج‌شنبه 28 دی 1402 | مدت زمان مطالعه : 1 دقیقه

مستند «اینک بانک»، روایت آخرالزمانی است که بانک ها رقم می‌زنند، در این مستند به جای اشخاص حقوقی و حقیقی، این بدهکاران بانکی و وابستگان بنگاهی هستند که سخن می‌گویند. اینجا حتی روایت نیز، در پس صفحه شطرنجی پنهان شده است. در مستند اینک بانک، شاهد روایت یک چرخه معیوب هستیم که هر روز کارآفرینان و تولیدکنندگان را به مثابه یک آرماگدون مالی نابود کرده و سپس با ثروت انباشته خود، بر طبل مشکلات و ناهمواری های اقتصادی می‌کوبد.

در این مستند، که تولید ستاد رسانه‌ای داد رسانه است، بیننده با مشاهده مورد های مختلف، در روند اتفاقات قرار می‌گیرد. روندی که جزئیات آن، نشانه تحقیق و پژوهش و همچنین، تسلط گروه سازنده بر موضوع است. در این میان، سازندگان با الهام از مستند «شب‌نامه»، روایت خود را اسرار آمیز و مرموز جلوه داده‌اند که در مواردی، بیشتر گیج کننده است. هرچند که در مجموع به خوبی، فضای مربوط به ویژگی های منحصر به فرد سوژه و موضوع را روایت کرده است.

هرچند مستند اینک بانک، می‌توانست به مراتب بهتر عمل کند اما، انتخاب این موضوع و پرداخت به آن، با توجه به انفعال تدریجی فضای رسانه در اینگونه موضوعات قابل تقدیر است. انفعالی که تنها با حمایت حداکثری از اینگونه تولیدات برطرف خواهد شد.

در چهاردهمین دوره جشنواره عمار همانند دوره‌های پیشین، فرصتی فراهم شده ‌است تا علاقه‌مندان در سراسر کشور بتوانند منتخب فیلم‌های این جشنواره را به‌ صورت رایگان و با اینترنت نیم ‌بها در سامانه عماریار تماشا کنند.

نظر مخاطب
راه نوشت راهی برای عبور از سینمای سانسور. اینجا محصولات عماریار را تحلیل می‌کنیم، با نگاهی نو درباره مستندها، فیلم‌ها و سریال‌ها می‌نویسیم و جدیدترین مطالب مربوط به جبهه فرهنگی انقلاب را دنبال می‌کنیم.
تهران، بلوار کشاورز، خیابان ۱۶ آذر، روبروی خیابان پورسینا، پلاک ۶۰ تلفن: 42795910-021