معرفی و بررسی انیمیشن دیواری در قلبم

معرفی و بررسی انیمیشن دیواری در قلبم

راه نوشت راه نوشت
| سه‌شنبه 08 اسفند 1402 | مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه

انیمیشن دیواری در قلبم، داستان پناهندگان فلسطینی ساکن در اردوگاه بطاله و مقاومت آن‌ها در برابر ایجاد دیوار حائل توسط رژیم آپارتاید صهیونیستی است. در ادامه توضیحات بیشتری از این انیمیشن می‌خوانیم:

داستان و خلاصه کارتون دیواری در قلبم

فارِس، یک نوجوان فلسطینی است که به همراه مادرش در اردوگاه بطاله، واقع در شرق نابلس زندگی می‌کند. زمانی که مأموران رژیم صهیونیستی با بولدوزر وارد باغ‌های زیتون می‌شوند، نوجوانان و خانواده‌های فلسطینی به جای ترک خانه و زمین‌هایشان، تصمیم می‌گیرند در مقابل آن‌ها بایستند. ژوئن 2002 (خرداد 1381)، به دستور آریل شارون ساخت یک دیوار 700 کیلومتری در کرانه باختری رود اردن آغاز شد که 11 در ورودی داشت. در نتیجه مردم این سرزمین برای رفتن به مسجدالاقصی باید از این درها عبور می‌‌کردند.

تخریب خانه ها و باغ های زیتون

عوامل انیمیشن دیواری در قلبم

دیواری در قلبم که با نام‌های دیواری در قلب یا دیواری در دل هم شناخته می‌شود، اولین انیمیشن سه بعدی عربی ساخت کشور سوریه است که عوامل سازنده آن به شرح زیر است:

  • نویسنده و کارگردان: رضوان قاسمیه؛
  • مدیر تولید: ابراهیم کاید؛
  • صداپیشه‌ها: فادی وفائی (در نقش فارِس)، وفاء موصللی (در نقش مادر فارِس)، نجوی علوان (در نقش لیلا)، عبدالرحمن ابوالقاسم (در نقش ابو صلاح)، تیسیر إدریس (در نقش شلومو).

انیمیشن دیواری در قلبم سال 2008 توسط شرکت‌های «گلدن ویژن» و «افکار مدیا» تهیه و تولید شده است. این انیمیشن بجز زبان عربی، 11 نسخه دیگر به زبان فارسی، انگلیسی، فرانسوی و ... دارد.

مدت زمان انیمیشن دیواری در قلبم

کارتون دیواری در قلبم، در زمانی به حدود 75 دقیقه، روایتی ساده و روان را از یک واقعه تاریخی مهم به تصویر می‌کشد و مخاطب را با گوشه‌ای از رنج روزانه مردمان فلسطینی آشنا می‌کند.

ایستادگی مردم فلسطین در برابر غصب سرزمینشان

انیمیشن دیواری در قلبم برای چه سنی مناسب است؟

این انیمیشن سینمایی برای سنین بالای هفت سال ساخته شده است. با این وجود خوب است والدین به این نکته توجه داشته باشند که ممکن است طولانی بودن این انیمیشن برای کودکان کم سن و سال کمی خسته کننده باشد. 

تماشای آنلاین کارتون دیواری در قلبم

برای تماشای یک انیمیشن با محتوای مناسب که می‌تواند فرزندان شما را با فلسطین و رنج‌ مردم این سرزمین آشنا کند، می‌توانید به صفحه انیمیشن دیواری در قلبم در سایت عماریار مراجعه و این انیمیشن عرب زبان را با زیرنویس فارسی تماشا کنید.

حکم تخلیه خانه فلسطینیان

آنچه درباره انیمیشن دیواری در قلبم خواندیم:

انیمیشن دیواری در قلبم، داستان مظلومیت و مقاومت خانواده‌های فلسطینی است که توسط یک رژیم آپارتاید محاصره شده‌اند و قصد ترک وطن ندارند. این انیمیشن یک روایت تاریخی را با زبانی ساده برای کودکان و نوجوانان بیان می‌کند و در تلاش است با به حداقل رساندن صحنه‌های خشن، مخاطب کم سن را با یک دید اخلاقی و انسانی با خود همراه نماید. 

در این نوشتار از منابع زیر بهره گرفته‌ایم: + + + + + + +

نظر مخاطب
راه نوشت راهی برای عبور از سینمای سانسور. اینجا محصولات عماریار را تحلیل می‌کنیم، با نگاهی نو درباره مستندها، فیلم‌ها و سریال‌ها می‌نویسیم و جدیدترین مطالب مربوط به جبهه فرهنگی انقلاب را دنبال می‌کنیم.
تهران، بلوار کشاورز، خیابان ۱۶ آذر، روبروی خیابان پورسینا، پلاک ۶۰ تلفن: 42795910-021